تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
معرفی خودروازهروجه


⭕️تفاوت های تیپ های مختلف پژو206 :

تیپ یک
ایرانی ها پژو206 را برای اولین بار از نزدیک در اوایل سال 1380 در خیابان ها ملاقات کردند. محصولی که در میان مردم به پژوی چشم گربه ای معروف شد در زمان خودش به روزترین محصولی بود که در بازار خودرو ایران قابل خرید بود. بسیاری از ما پژو206 را از تیپ 2 به بعد می شناسیم اما باید بدانید که اولین مدل های پژو206 تیپ یک بودند که 12217 دستگاه از این تیپ ساخته شد. می توانید تیپ یک ها را از روی فرمان دوشاخه و یا ساعت دیجیتالی که در داشبورد قرار دارد بشناسید. البته سیستم صوتی این مدل ها نیز فقط از نوار کاست استفاده می کنند.

تیپ 2
در واقع تیپ دو را باید یک تیپ یک ارتقا یافته نامید. این مدل در ابتدا همان تیپ یک بود که فقط سیستم برق مالتی پلکس را به آن اضافه کردند ولی تیپ دو واقعی تجهیزاتش با تیپ 3 یکسان بود و فقط آینه های جانبی و شیشه بالابر عقبش برقی نبود. در ضمن ترمز ABS هم در لیست تجهیزات این مدل قرار نداشت. اما از نظر فنی همان موتور TU3 تیپ یک که 75 اسب بخار نیرو تولید می کرد با گیربکس 5 سرعته منوال درون سینه اش قرار داشت.

تیپ 3
درباره این تیپ باید گفت که این خودرو در واقع یک تیپ پنج است که موتور و گیربکسش را با یک تیپ 2 تعویض کرده اند! این مدل بیشتر تجهیزاتی که در تیپ 5 نصب می شد را با خود به همراه داشت ولی موتورش همان نمونه 75 اسبی TU3 بود که 1.4 لیتر حجم دارد. این خودرو در زمان خودش یکی از آپشنال ترین خودروهای بازار بود چرا که سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های گرمکن دار برقی، دو کیسه هوا، ترمز ABS،EBD، سیستم صوتی کلاریون و ... از جمله آپشن های این تیپ بودند که البته با قیمتی مناسب عرضه می شدند.



تیپ 4
موتور 1.6 لیتری TU5 روی این مدل نصب شد. این موتور با انجین TU3 موتوری که قبلاً از سوی پژو بر روی مدل 205 بکارگیری شده بود تفاوت هایی داشت. موتور TU3 در واقع فقط سرسیلندرش برای نصب سیستم انژکتور تغییر کرد ولی موتور TU5 را باید یک موتور جدید به حساب آورد. این موتور حجم بیشتر و قدرت 110 اسب بخار را به خریداران هدیه می کرد. گیربکس مورد استفاده هم دیگر منوال 5 سرعته نبود و جایش را به یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک داد به نام Al4. کمتر از 200 دستگاه تیپ چهار مخصوص جانبازان به بازار آمد که امکاناتی مثل حسگر باران، فضایی مخفی در زیر صندلی شاگرد، و توری نگه دارنده اشیاء داخل صندوق عقب را به همراه داشتند. این مدل ها مستقیماً به کشور وارد شدند و به دلیل تنظیمات سیستم تعلیقشان که مخصوص جاده های اروپا بود، ارتفاع کمتری نسبت به محصولات مونتاژ داخل دارند. ترمزها نیز در این مدل در هر چهار چرخ دیسکی هستند.

تیپ 5
این مدل از آن دسته خودروهایی است که طیف خریدارانش گسترده است. ممکن است شما در پارکینگ منزلتان یک هیوندای آزرا داشته باشید ولی برای خرید یک تیپ 5 اقدام کنید. این خودرو به دلیل امکانات مناسب و قیمت مناسبش (البته نه برای امروز) بود که طرفداران خاص خودش را داشت. این فلفل تند و تیز با گیربکس دستی 5 سرعته، ترمزهای دیسکی ABS چهارکاناله، ارتفاع کمتر سیستم تعلیق و از همه مهم تر موتور TU5 با 110 اسب بخار نیرو هنوز هم در خیابان ها جولان می دهد.

تیپ 6
این مدل را در ابتدای عرضه باید برگرفته از دو تیپ چهار و پنج برشمرد چرا که موتور 1.6 این خودرو با گیربکس اتوماتیک تیپ چهار و آپشن های تیپ پنج وارد بازار شد. اما چندی بعد ایران خودرو تیپ شش را به گیربکس پیشرفته تیپ ترونیک مجهز کرد که یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقیبانش مثل فولکس گل بود.


        کانال تلگرام دوتاازاستادام
https://telegram.me/Mechanic_engineers/1217
مکاترونیک خودرو*1* ۲۷ مهر ۹۵ ، ۲۰:۰۹ ۷ ۲ ۷۰۴

نظرات (۷)

  • hadis:) zed
    سه شنبه ۲۷ مهر ۹۵ , ۲۰:۱۴
    206مونُ میخوامممم😭
    فروختیم یه آقاهه 😒
    عشقه مخصوصا سفیدِش😍
    داغم ُ تازه کردیییییییی😥
    دیگه اسمشو نیاری😬اوکی؟😡
    • author avatar
      مکاترونیک خودرو*1*
      ۲۷ مهر ۹۵، ۲۰:۱۷
      آخی ناراحت شدمم
      آره من تمام ماشیناااابرام عشقند...
      منوبازم ببخش.....
      نه اصلااانمیشه
      میخوام تخصصی برسش کنم،پیشرفته ترین ماشین توایران که خیلی طرفدارداره همینه 206اه
  • hadis:) zed
    سه شنبه ۲۷ مهر ۹۵ , ۲۰:۱۸
    😕

    پس من فعلا نیام،هروق تموم شد خبرم کن😏
    • author avatar
      مکاترونیک خودرو*1*
      ۲۷ مهر ۹۵، ۲۰:۲۴
      بااااااااااااشه
      حدیث خانوم به یه ماشین شبیه بهش میپردازمم
  • میرزا ...
    سه شنبه ۲۷ مهر ۹۵ , ۲۰:۲۱
    بر عکس خانم، علاقه ای به این ماشین نداشتم هیچ وقت. خب بالاخره نظرات مختلفه :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

معنی این وب مکانیسم الکترونیک میباشدودرخودرواین مکانیسم به کاربرده شده است...
دراین وب بصورت تخصصی به دروس مربوط رشته مکانیک خودرووبرق ودیگرقطعات تشکیل دهنده خودرومیپردازد.
پیش نیازهای خواندن سایت:
1-دوست داشتن این رشته
2-اطلاعات حداقلی مکانیکی
3-زبان انگلیسی نسبتاخوب
4-قدرت حل مسائل ریاضی


دنبال کنندگان بیانی
طبقه بندی موضوعی