تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
معرفی خودروازهروجه


معرفی خودروی برقی جدید DearCC EV10 توسط شرکت چینی SouEast

خودرویی که تصاویر آن‌را مشاهده می‌کنید، DearCC EV10 نام داشته و یک ماشین الکتریکی جدید ساخت چین است. طراحی آن با خطوط تیز و بدنهٔ دورنگ، جالب به نظر می‌رسد درحالی‌که سقف قرمزرنگش ایده‌ای عالی است. DearCC برند جدیدی است که توسط شرکت SouEast تأسیس شده است. شرکتی که شریک میتسوبیشی بوده و ون‌های دلیکای آن در کشورمان عرضه می‌شود. این شرکت برند جدید DearCC را جهت ساخت طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه برای خریداران جوان تأسیس کرده و EV10 اولین محصول آن است. برند DearCC رسماً در ماه جاری در نمایشگاه خودروی گوانگژو با اولین نمایش عمومی خودروی EV10 معرفی خواهد شد.

dearcc-ev10-6

طراحی ستون C این هاچ‌بک کوچک الکتریکی واقعاً خوب به نظر می‌رسد. درحالی‌که اسپویلر روی سقف آن‌هم زیبا است. یک خط جانبی نسبتاً پررنگ هم از چراغ‌های عقب آغاز شده و با شکلی شبیه به قلاب در روی گلگیر جلو به پایان می‌رسد؛ اما اگر از زیبایی و هماهنگی طراحی قسمت عقب و ستون C این اتومبیل چینی تعجب کرده‌اید یا برایتان به نظر آشنا می‌رسد، باید بگوییم که طراحی عقبی EV10 کپی تقریباً کامل و فاحشی از هاچ‌بک شهری اوپل آدام است و چینی‌ها کپی ناشیانه‌ای از اوپل را برای هاچ‌بک شهری الکتریکی جدید خود استفاده کرده‌اند.

dearcc-ev10-1

شباهت DearCC با اوپل آدام

در قسمت جلو اما شباهتی میان EV10 و آدام دیده نمی‌شود و سازندهٔ چینی از طراحی جدیدی استفاده کرده است؛ اما ای‌کاش SouEast طراحی قسمت جلوی EV10 را هم از اوپل آدام کپی می‌کرد (!) زیرا هیچ هماهنگی‌ای میان طراحی جلو و عقب ماشین دیده نمی‌شود و هرگز قسمت جلویی آن به زیبایی عقب نیست. در این بخش، چراغ‌هایی با خطوط تیز، یک جلوپنجرهٔ پلاستیکی مصنوعی بسته و سپری عضلانی دیده می‌شود که هیچ شباهتی با آدام ندارد. همچنین EV10 برخلاف اوپل آدام، یک هاچ‌بک پنج‌در است.

فضای داخلی EV10 به‌اندازه‌ای که در حال حاضر مرسوم است، مد روز طراحی شده است. صفحه آمپر دیجیتالی، داشبورد نارنجی‌رنگ، یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ، دریچه‌های تهویهٔ گرد و کنسول میانی براق با یک انتخاب‌گر حالات رانندگی آبی‌رنگ، از نکات شایان توجه نمای داخلی این خودرو هستند. در کنسول وسط هم تنها یک جا لیوانی دیده می‌شود. در این کنسول از طرح فیبر کربن استفاده شده است. صندلی‌های عقب خودرو هم خوب هستند اما کمی بیش‌ازحد خاکستری به نظر می‌رسند درحالی‌که بسیاری از خودروسازان چینی از صندلی‌های قرمز یا نارنجی‌رنگ در محصولات خود استفاده می‌کنند.

dearcc-ev10-2a

اما بپردازیم به قسمت اصلی این خودرو یعنی قوای محرکهٔ آن. DearCC مجهز به یک موتور الکتریکی با 57 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور شده است. این موتور توسط شرکت Shanghai Edrive ساخته شده است. بُرد ماشین با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها معادل 240 کیلومتر است درحالی‌که با شارژرهای سریع ظرف 48 دقیقه 80 درصد باطری‌ها شارژ می‌شود. حداکثر سرعت آن‌هم 160 کیلومتر در ساعت است. این هاچ‌بک الکتریکی چینی، 3.69 متر طول، 1.65 متر عرض و 1.53 متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ بین دو محور آن 2.4 متر است. در حال حاضر مشخصات دیگری از EV10 اعلام نشده است و باید برای کسب اطلاعات بیشتر تا نمایشگاه گوانگژو صبر کنیم.

مکاترونیک خودرو*1* ۲۱ آبان ۹۵ ، ۲۰:۱۱ ۱۱ ۳ ۱۵۱۸

نظرات (۱۱)

  • مسافر ...
    جمعه ۲۱ آبان ۹۵ , ۲۰:۱۵
    سلام

    پراید و این :(
  • مجتبی مطوری
    يكشنبه ۲۳ آبان ۹۵ , ۱۴:۱۴
    اقا یکشو بده به منD:
    چ خوشکله این(:
    • author avatar
      مکاترونیک خودرو*1*
      ۲۳ آبان ۹۵، ۱۷:۱۱
      بردارببرشون اصلااامال خودت قابلتونداااااره
      خیلی خوشکلند
  • لیمو
    يكشنبه ۲۳ آبان ۹۵ , ۲۰:۲۶
    خیلی باحالههه :-)
  • الناز محمدی
    يكشنبه ۲۳ آبان ۹۵ , ۲۱:۵۷
    داداچ پایع ایی پیوند کنیم همو؟
    • author avatar
      مکاترونیک خودرو*1*
      ۲۳ آبان ۹۵، ۲۲:۰۵
      آررررررررره

      پیوندنمودم
      شماهم بپیوندویم رابه پیوندات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

معنی این وب مکانیسم الکترونیک میباشدودرخودرواین مکانیسم به کاربرده شده است...
دراین وب بصورت تخصصی به دروس مربوط رشته مکانیک خودرووبرق ودیگرقطعات تشکیل دهنده خودرومیپردازد.
پیش نیازهای خواندن سایت:
1-دوست داشتن این رشته
2-اطلاعات حداقلی مکانیکی
3-زبان انگلیسی نسبتاخوب
4-قدرت حل مسائل ریاضی


دنبال کنندگان بیانی
طبقه بندی موضوعی