تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
معرفی خودروازهروجه


🚙آشنایی با تلفظ صحیح نام خودروسازان آلمانی🚘⏬🔰⏬🔰

🔸بی ام و یا ب ام و، باراباس یا برابوس
🚜اتومبیل های آلمانی در سرتاسر جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این قضیه در ایران نیز کاملا صادق بوده و حتی می توان گفت که شدت بیشتری نسبت به برخی کشورهای غربی دارد.

❗️❗️❗️مساله ای که از دیرباز گهگاه باعث بروز بحث هایی در بین علاقه مندان شده، تلفظ صحیح برندهای آلمانی است. ب ام و، بی ام و، بی ام دبیلیو و بی ام وی تلفظ های رایج BMW در بین طرفداران این برند محبوب هستند، اما شاید تعداد کمی با تلفظ صحیح آشنا باشند.
🔆در این مطلب قصد داریم به اشتباهات موجود در این زمینه پرداخته و نگاهی گذرا به تلفظ صحیح برندهای آلمانی داشته باشیم.

✅‏Mercedes✅
این برند در ایران مرسِدس تلفظ می شود، اما در سرزمین مادری و کشورهای انگلیسی زبان تلفظی مشابه “مرسِیدس” دارد.
✅‏Daimler✅
هولدینگ مادر شرکت مرسدس بنز یا (با تلفظ صحیح مرسیدس بنز) تلفظ ساده ای دارد و در ایران نام آن عموما دایملر خوانده می شود که کاملا درست است
✅‏Brabus✅
یکی از رایج ترین اشتباهات در تلفظ برندهای آلمانی به تیونر مورد اعتماد مرسیدس مربوط می شود.
باراباس در گذشته به برخی از مدل های ظاهرا پر آپشن تر بنز اطلاق می شده، در حالی که اولا تلفظ صحیح آن “برابوس” بوده و ثانیا تیونینگ های این کمپانی از لحاظ فنی سرآمد هستند و بعید است به ایران وارد شده باشند.
✅‏AMG✅
چنانچه بخواهیم کمپانی زیرمجموعه مرسیدس را انگلیسی تلفظ کنیم باید از نام “اِی اِم جی” استفاده کنیم؛ اما اگر به دنبال تلفظ آلمانی باشیم باید این شرکت را “آ اِم گِ” صدا کنیم.
✅‏Maybach✅
این برند لوکس مرسیدس یا مرسدس در ایران به اشتباه میباخ گفته می شود، در حالیکه تلفظ صحیح آن “مایباخ” است. از آنجایی هم که در انگلیسی صدای “خ” وجود ندارد، معمولا مایباک یا میباک گفته می شود.
✅‏Audi✅
شاید بی دردسرترین و درست ترین تلفظی که از برندهای آلمانی داریم به ارباب حلقه ها مربوط باشد. این کمپانی به درستی در بین ایرانیان “آئودی” خطاب می شود.
✅‏Porsche✅
نام این کمپانی اشتوتگارتی نیز همانند آئودی توسط ایرانیان به درستی تلفظ می شود. آلمانی ها این برند را “پورشه” صدا می کنند، اما بعضا در کشورهای انگلیسی زبان به “پورش” نیز معروف است.
✅‏Volkswagen✅
بزرگ ترین خودروساز اروپا که زیر مجموعه گسترده ای دارد، تلفظ دشواری نداشته و همان “فولکس واگن” نام درست آن می باشد. اما در حالت مخفف که به صورت VW نوشته می شود، تلفظ صحیح در زبان انگلیسی “وی دابیلیو” و در آلمانی “فاو وی” (/fɑʊ veː/) خواهد بود.
✅‏Wiesmann✅
کمپانی نسبتا نوپای آلمانی که کمتر از دو دهه از شروع فعالیت آن می گذرد، به ساخت خودروهای دست ساز با طراحی قدیمی مشغول است. نام این برند بعضا به اشتباه وایز من یا وایس من گفته می شود؛ در حالیکه تلفظ صحیح آن “ویس مان” است.
✅‏BMW✅
اما برسیم به جنجالی ترین قسمت، نام خودروساز باواریایی در ایران به چند شکل تلفظ می شود که البته برخی از آنها کاملا اشتباه هستند.
اگر بخواهیم بصورت انگلیسی تلفظ کنیم باید بگوییم “بی اِم دابیلیو”، اگر هم تلفظ رایج آلمانی مد نظرمان باشد باید از نام “بی اِم وی” استفاده کنیم.
البته در این بین “بِ اِم وِ” هم کاملا صحیح و درست است، در این صورت به کتابی ترین شکل ممکن نام کمپانی باواریایی را گفته ایم. پس با این توصیفات بی ام وِ یا بِ ام دبیلیو و تلفظ هایی از این دست نه انگلیسی هستند نه آلمانی.

مکاترونیک خودرو*1* ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۲:۴۶ ۷ ۴ ۱۴۷۷

نظرات (۷)

  • مجله ویترینو
    چهارشنبه ۲۶ آبان ۹۵ , ۱۱:۳۳
    بسیار بسیار بسیار بسیار تشکر از انتشار این مطلب مفید و خواندنی
  • Samira ..
    پنجشنبه ۲۷ آبان ۹۵ , ۰۹:۰۶
    محبوبیت خودش یه بحثه پول یه بحث:دی
    من الان خدا خدا میکنم پول نازل شه من یه پراید بخرم:|اصلا انقد قانعم:|
    • author avatar
      مکاترونیک خودرو*1*
      ۲۷ آبان ۹۵، ۰۹:۴۸
      برای پول دراوردن راه زیاده فقط یکم جربزه(همت) میخوادکه خیلیااانداررن...........

      آخه پرایدماشینه........

      به چیزای بهترقانع شوبژو405نه جی ال ایکس

  • زینب بانو
    شنبه ۲۹ آبان ۹۵ , ۱۵:۱۲
    منم بی ام و خیلی دوس دارم..
    از بچگی دوس داشتم..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

معنی این وب مکانیسم الکترونیک میباشدودرخودرواین مکانیسم به کاربرده شده است...
دراین وب بصورت تخصصی به دروس مربوط رشته مکانیک خودرووبرق ودیگرقطعات تشکیل دهنده خودرومیپردازد.
پیش نیازهای خواندن سایت:
1-دوست داشتن این رشته
2-اطلاعات حداقلی مکانیکی
3-زبان انگلیسی نسبتاخوب
4-قدرت حل مسائل ریاضی


دنبال کنندگان بیانی
طبقه بندی موضوعی