تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
معرفی خودروازهروجه


چگونه کارایی موتور با اصلاح مانیفولد اگزوز افزایش می یابد
اصلاح مانیفولد یا مقسم گاز خروجی از موتور یکی از ساده ترین راههای افزایش کارایی آن است. وظیفه مقسم این است که خروج دود از سیلندر های موتور را تسهیل نماید.

در یک موتور چهار زمانه کل توان موتور در مرحله احتراق تولید می شود که ناشی از انفجار بنزین در موتور است. بنزین منفجر می شود و منبسط می شود و توان لازم را تولید می کند و در سه مرحله دیگر همه کار های لازم برای احتراق درست زمینه سازی می شود. و موتور انرژی مورد نیاز این سه مرحله را از توان تولید شده موتور در مرحله انفجار بدست می آورد بنابراین قسمتی از انرژی سوخت به این شکل تلف می شود یکی از این مراحل تخلیه دود حاصل از انفجار بنزین در موتور است حال اگر کاری کنیم که برای خروج دود به انرژی کمتری نیاز باشد در عمل کارایی موتور را بهبود بخشیده ایم.

در مرحله خروج دود از سیلندر یکی از عوامل اتلاف انرژی فشار منفی است. در ابتدای مرحله خروج دود سوپاپ یا دریچه خروج دود باز می شود و سپس سیلندر با بالا آمدن خود گاز های حاصل از احتراق را به بیرون می راند. حال اگر در برابر خروج دود مقاومتی ایجاد شود اتلاف انرژی خواهیم داشت. اگر به جای یک سوپاپ یا دریچه خروج دود از دو سوپاپ استفاده شود مقداری از این مقاومت کاسته می شود و راندمان بهتر می شود.

در یک موتور معمولی دود حاصل از احتراق از سیلندر خارج می شود و وارد مانیفولد گاز می شود. به عنوان مثال در یک ماشین 4 سیلندر هر 4 سیلندر از یک مانیفولد گاز استفاده می کنند و گاز خروجی در نهایت وارد یک لوله می شود که پس از عبور از کاتالیست اگزوز وارد صداخفه کن می شود. مشخص شده است که یکی از علل اصلی فشار منفی که در برابر خروج دود مقاومت ایجاد می کند ساختار مانیفولد است چون فشاری که یک سیلندر ایجاد می کند برای خروج دود از سیلندر دیگر ایجاد مقاومت می کند.

راه حل استفاده از یک مقسم یا هدر اگزوز است تا از فشار منفی اگزوز جلوگیری کند. به جای استفاده از یک مانیفولد مشترک که همه سیلندر ها از آن برای مسیر خروج دود استفاده می کنند هر سیلندر لوله اگزوز مخصوص به خود را دارد. این لوله ها با یکدیگر به یک لوله بزرگ متصل می شوند که به آن جمع کننده یا کلکتور می گویند. هر لوله به گونه ای خمیده و بریده می شود که طول آن با بقیه لوله ها برابر باشد. با یکسان شدن طول لوله ها تا کلکتور فشار خروجی هر لوله با لوله دیگر یکسان خواهد بود و از ایجاد فشار منفی جلوگیری می کند. و به این ترتیب از اتلاف درصدی از انرژی جلوگیری می شود. و راندمان و قدرت موتور افزایش می یابد.
مکاترونیک خودرو*1* ۲۹ دی ۹۵ ، ۲۰:۳۸ ۰ ۰ ۶۹۵

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

معنی این وب مکانیسم الکترونیک میباشدودرخودرواین مکانیسم به کاربرده شده است...
دراین وب بصورت تخصصی به دروس مربوط رشته مکانیک خودرووبرق ودیگرقطعات تشکیل دهنده خودرومیپردازد.
پیش نیازهای خواندن سایت:
1-دوست داشتن این رشته
2-اطلاعات حداقلی مکانیکی
3-زبان انگلیسی نسبتاخوب
4-قدرت حل مسائل ریاضی


دنبال کنندگان بیانی
طبقه بندی موضوعی