تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
معرفی خودروازهروجه


۳۴ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است
باخواندن وعمل کردن به این pdfمرض استمنااراکه چیزی ازاعتیادبه تریاک وهریون کم نداردرابرای همیشه اززندگیتون طردکنید
عمل کردن به همه مواردالزامی است...
 

نوع فایل : pdf
حجم فایل : 2.49 مگابایت
برنامه مورد نیازبرای اجرا : ادوب ریدر

لیست کد های خطای استاندارد
 
نوع فایل : pdf
حجم فایل : 760.9 کیلوبایت
برنامه مورد نیازبرای اجرا : ادوب ریدر

آموزش تعویض زنجیر تایمینگ ماکسیما
 
نوع فایل : pdf
حجم فایل : 752.3 کیلوبایت
برنامه مورد نیازبرای اجرا : ادوب ریدر

مکاترونیک خودرو*1* ۹۵-۱۰-۲۹ ۰ ۰ ۱۹۵۱

مکاترونیک خودرو*1* ۹۵-۱۰-۲۹ ۰ ۰ ۱۹۵۱


مدت ها است که خودروسازهایی نظیر تویوتا، کیا، هیوندای، رنو، لکسوس، و ... از سیستمی جهت کنترل خودرو در سراشیبی و سربالایی استفاده می کنند

 این سیستم راننده را در حین حرکت در سربالایی (HAC) و سراشیبی (DAC) کمک می کند تا خودرو دچار ناپایداری نشود. HAC که از سرواژه های عبارت Hill-start Assist Control گرفته شده است، به راننده کمک می کند تا زمانی که در یک سراشیبی متوقف است و قصد دارد شروع به حرکت به سمت بالا کند، از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری شود (همان عمل نیم کلاج). هم چنین DAC که برگرفته از سرواژهای عبارتDownhill Assist Control است، کمک می کند تا راننده در سراشیبی های تند و به ویژه لغزنده، از سرعت معینی بیش تر شتاب نگیرد. چنین اتفاقاتی در حین رانندگی، معمولاً ناخودآگاه رخ می دهند که با وجود چنین سیستمی، دیگر هیچ راننده ای دغدغه حرکت در فراز و نشیب های کوهستانی را نخواهد داشت.

مکانیسم عملکرد "HAC" بدین صورت است که وقتی خودرو بر روی یک شیب تند قرار دارد و راننده پای خود را از روی ترمز بر می دارد تا در این مسیر به سمت بالا حرکت کند، فشار ترمز به طور اتوماتیک بر روی چرخ ها تنظیم می شود تا خودرو در فاصله زمانی که راننده پای خود را روی پدال گاز می گذارد، به عقب پس نزند. در مقابل، مکانیسم عملکرد "DAC" بدین صورت است که وقتی خودرو در یک سراشیبی خیس و لغزنده در حال حرکت است، سرعت خودرو به طور اتوماتیک از 5 کیلومتر بر ساعت بیش تر نمی شود؛ حتی اگر راننده پای خود را تا انتها بر روی پدال گاز فشار دهد. به نظر می رسد وجود چنین امکاناتی در خودرو، نه تنها از میزان خسارات و تلفات به طور قابل ملاحظه جلوگیری خواهد کرد، بلکه به افزایش کارایی و عمر قطعات خودرو نیز تا حد زیادی کمک می کند.


شاتون ها

شاتون

شاتون میله ای فولادی و سخت که به طریقه ریخته گری یا اهنگری ساخته می شود مقطع شاتون را برای مقاومت بیشتر به صورت  تیر اهن Iمی سازند  شاتون ارتباط پیستون را با میل لنگ برقرار نموده و ضربه حاصله از نیروی سوخت که بر روی پیستون فشار می اورد را بر روی میل لنگ منتقل و لنگ راپایین برده و نهایتا حرکت رفت و برگشتی پیستون بوسیله شاتون به میل لنگ وارد می شود که درمیل لنگ به حرکت دورانی تبدیل می گردد در دورهای زیاد فشار نیروهای کششی زیادی به شاتون وارد می شود بنابراین بایستی جنس ان بسیار مرغوب و حتی الا مکان سبک باشد قسمت بزرگ شاتون توسط  کپه یاتاقان  به وسیله پیچ و مهره روی یک لنگ میل لنگ  سوار  می شود و  یک  یاتاقان دو نیمه ای بین شاتون و میل لنگ قرار میگیرد و انتهای کوچک شاتون توسط گژن پین به پیستون متصل  می گردد داخل محل قرار گرفتن گژن پین از یک بوش جهت کم کردن اصطکاک استفاده می شود روغنکاری به وسیله شاتون انجام می شود و به دو صورت می باشد


توربوشارژ

وظیفه توربو شارژ دمیدن هوا با فشار به داخل سیلندر می باشد توربوشارژ با این کار در خروج دود کمک کرده در ضمن توربوشارژ با این کار هوای  بیشتری به  داخل سیلندر  تزریق می کند این کار توربوشارژ باعث بهتر پر کردن سیلندر خواهد شد و راندمان موتور افزایش می یابد

توربوشارژ

 تامین هوای بیشتر در واقع مهیا  ساختن اکسیژن  بیشتر برای  انجام احتراق بوده و این امر سبب احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق و در نهایت قدرت بیشتر موتور خواهد بود در موتورهای دیزل دو زمانه از یک دمنده به همین منظور استفاده می شود که قبلا شرح داده شد فشار هوای ارسالی توسط دمنده تنها اندکی از فشار جو  (فشار اتمسفر) بیشتر است و بنابراین اثر توربو شارژ را نداردتوربو شارژ نیروی خود را از دودهای خروجی موتور می گیرد


کلاچ

کلاچ

کلاچ اصطکاکی

 کلاچ دستگاهی است که نیروی موتور را از گیربکس قطع یا وصل می کند یا به عبارت ساده تر عمل

کلاچ برای تعویض دنده های گیربکس است این عمل به وسیله پدال که زیر پای چپ راننده قرار دارد

انجام می شود به این ترتیب که با فشار به پدال کلاچ صفحه فلایویل جدا می شود و نیرو به گیربکس

(جعبه دنده) نمی رسد و در نتیجه چرخ های وسیله نقلیه ازاد می شود  بر  عکس بارها کردن کلاچ

صفحه کلاچ به فلایویل می چسبد ونیروی موتور تابع سرعت و قدرت دنده گیربکس می شود قطعات

کلاچ عبارتند از صفحه کلاچ  و دو شاخه  کلاچ و صفحه  فلایویل و  بلبرینگ کلاچ و  اهرم و شاخک ها

صفحه دهنده و دیسک کلاچ که از یک کاسه مانند از نوع چدن تشکیل شده است

همانطور که گفته شد کلاچ  وسیله ای  را برای جدا کردن دستگاه مولد نیرو  و از سایر قسمت های

استفاده از نیرو تامین می کند کلاچ انواع مختلفی  دارد  : یک صفحه ای  و دو صفحه ای و روغنی و

خشک و کلاچ های اتوماتیک قطع کردن نیرو به علل نیرو زیر لازم است


چگونه کارایی موتور با اصلاح مانیفولد اگزوز افزایش می یابد
اصلاح مانیفولد یا مقسم گاز خروجی از موتور یکی از ساده ترین راههای افزایش کارایی آن است. وظیفه مقسم این است که خروج دود از سیلندر های موتور را تسهیل نماید.

در یک موتور چهار زمانه کل توان موتور در مرحله احتراق تولید می شود که ناشی از انفجار بنزین در موتور است. بنزین منفجر می شود و منبسط می شود و توان لازم را تولید می کند و در سه مرحله دیگر همه کار های لازم برای احتراق درست زمینه سازی می شود. و موتور انرژی مورد نیاز این سه مرحله را از توان تولید شده موتور در مرحله انفجار بدست می آورد بنابراین قسمتی از انرژی سوخت به این شکل تلف می شود یکی از این مراحل تخلیه دود حاصل از انفجار بنزین در موتور است حال اگر کاری کنیم که برای خروج دود به انرژی کمتری نیاز باشد در عمل کارایی موتور را بهبود بخشیده ایم.

اتومبیل خود را بدون ترمز نگه دارید
تصور کنید در اتوبان در حال رانندگی هستید ناگهان به شیب تندی می رسید. کم کم قسمت مارپیچ جاده می رسید و مجبور هستید با ترمز سرعت خود را کم کنید تا از این پیچ های تند بگذرید و هنگامی که پدال ترمز را می فشارید متوجه می شوید ترمز کار نمی کند. و با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در حال برخورد به گارد کنار جاده هستید! و این نوار ضعیف تنها حائل میان شما و دره ای به عمق 120 متر است.

در زمان رانندگی و استفاده از ترمز پاشنه پا را روی کف اتومبیل بگذارید و با سینه پا پدال  ترمز را فشار دهید.ابتدا یک بار به نرمی فشار دهید و سپس در مراحل بعدی روی پدال برای ترمز گرفتن کامل فشار دهید.بطور ناگهانی و سریع از ترمز استفاده ننمایید.امکان دارد کنترل اتومبیل شما با مشکل مواجه گردد.

انواع استفاده از ترمز:
ترمز تند (شدید)
ترمز آهسته
نیش ترمز
 


۱ ۲ ۳ ۴

معنی این وب مکانیسم الکترونیک میباشدودرخودرواین مکانیسم به کاربرده شده است...
دراین وب بصورت تخصصی به دروس مربوط رشته مکانیک خودرووبرق ودیگرقطعات تشکیل دهنده خودرومیپردازد.
پیش نیازهای خواندن سایت:
1-دوست داشتن این رشته
2-اطلاعات حداقلی مکانیکی
3-زبان انگلیسی نسبتاخوب
4-قدرت حل مسائل ریاضی


دنبال کنندگان بیانی
طبقه بندی موضوعی