تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
معرفی خودروازهروجه


۵۶ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است
تسمه تایم چیست و چه وظیفه ای دارد؟

تسمه تایم چیست؟
تسمه تایم (تایمینگ)
Timing Belt
تعریف:
در موتور احتراق داخلی، تسمه تایم (تایمینگ) میل لنگ را به میل سوپاپ ها متصل می کند، تا به نوبت بسته شدن و باز شدن دریچه سوپاپ‌ها را کنترل کند.


سیستم خنک کننده خودرو
 وظیفه دستگاه خنک کاری موتور احتراقی ان است که از بالا رفتن درجه حرارت موتورو ایجادضایعات در اجزای موتور جلوگیری نماید.اب در اطراف سیلندر و سرسیلندردر مجاری مخصوصی حرکت می کند .برای انکه سرعت خنک کاری مواضع گرم افزایش یابد توسط پمپی اب را به حرکت در میاورند . پمپ اب یا واتر پمپ وظیفه دارد اب را قسمت پایین رادیاتور کشیده وان را به مجاری اطراف سیلندر برساند.اب پس از گرفتن  گرمای سلیندرها  به سر سیلندر هدایت گردیده و گرمای محفظه احتراق و سیت سوپاپها را نیز گرفته و بوسیله لوله لاستیکی از بالا به رادیاتور می ریزد.
خصوصیات سیستم خنک کننده

💠مشکل فنی خودرو💠⏪سرخوردن کلاچ خودرو⏩

⛔️کلاچ سر می خورد👇👇
✅پدال کلاچ را فشار می دهید و دنده عوض می کنید ، سرعت موتور زیاد می شود ولی سرعت خودرو تغییر نمی کند. بنظر می رسد که کلاچ سر می خورد و درست چسبندگی ندارد. سر خوردن بیشتر باعث آسیب رساندن به سیستم کلاچ می شود.

نمایی ازکلاااچ:

⛔️مشکلات احتمالی عبارتند از:👇
◀️کلاچ باید تنظیم شود.


◀️صفحه کلاچ فرسوده شده است.


◀️صفحه کلاچ روغنی شده است.
◀️اتصال کلاچ گیر کرده است.


⭕️تفاوت های تیپ های مختلف پژو206 :

تیپ یک
ایرانی ها پژو206 را برای اولین بار از نزدیک در اوایل سال 1380 در خیابان ها ملاقات کردند. محصولی که در میان مردم به پژوی چشم گربه ای معروف شد در زمان خودش به روزترین محصولی بود که در بازار خودرو ایران قابل خرید بود. بسیاری از ما پژو206 را از تیپ 2 به بعد می شناسیم اما باید بدانید که اولین مدل های پژو206 تیپ یک بودند که 12217 دستگاه از این تیپ ساخته شد. می توانید تیپ یک ها را از روی فرمان دوشاخه و یا ساعت دیجیتالی که در داشبورد قرار دارد بشناسید. البته سیستم صوتی این مدل ها نیز فقط از نوار کاست استفاده می کنند.


فرمان هیدرولیک و روغن هیدرولیک

 

فرمان هیدرولیک

در یک سیستم فرمان هیدرولیک هنگامی که فرمان را می چرخانید به کمک دنده پنیون میل دنده را به حرکت در می آورید و یک پیستون که به میل دنده متصل است به کمک روغن پر فشار هیدرولیک به حرکت میل دنده کمک می کند. این فشار توسط پمپ هیدرولیک تامین می شود.

اساس کار سیستم هیدرولیک فرمان خودروهمانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید پیستون میل دنده را جابجا می کند یا به عبارت دقیق تر به حرکت آن کمک می کند.  در دو طرف پیستون روغنی قرار دارد که از دو مسیر جداگانه به شیر چرخان متصل است و برای اینکه پیستون در یک جهت حرکت کند باید روغن یک سمت تخلیه و روغن سمت دیگر فشار دار شود که این کار توسط شیر چرخان انجام می گیرد


آشنایی کلی با رشته مکانیک خودرو

1- تعریف و معرفی رشته
آشنایی و کسب مهارت در زمینه ی عیب یابی انواع موتورهای احتراقی،تعمیر و تنظیم دستگاههای سوخت رسانی موتورهای بنزینی و گازوئیلی،تعمیرات سیستمهای مختلف ترمز،سیستمهای هدایت و فرمان،سیستمهای فنربندی و جلو بندی،سرویس و نگه داری مدارات الکتریکی و تولید جرقه،سیستمهای انتقال قدرت و شاسی و بدنه خودروها.
2- معرفی مشاغل مرتبط
1-تعمیرات اساسی موتور و سیستم انتقال قدرت خودروهای بنزینی
2-تعمیر دستگاههای الکتریکی خودروها


سنسور ضربه

ناک سنسور چیست؟ KNOCK SENSOR

ناک KNOCK

یعنی ضربه(کوبیدن…ضربه زدن)

ناک سنسور یعنی سنسور ضربه

همانطوری که از اسمش پیداست ربطی به ضربه داره و کارش شناسایی ضربه های وارد به موتور ماشین و اعلام اونها به ای سی یو هستش.

این ضربه ها به دلیل سوخت ناقص و احتراق بد هنگام(زود هنگام یا دیر هنگام)توسط پیستون و شاتونو قطعات متحرک به موتور ماشین زده میشه(انفجار ناقص موجب این فرایند میشه) و در دراز مدت موجب خرابی و فرسایش موتور میشه…صدای موتور رو هم زیاد میکنه و لرزش موتور زیاد میشه و نتیجه عمر موتور کم میشه.


سرسیلندر
سرسیلندر

 
تعریف : سرسیلندر در پوشی است که  با بلوک  سیلندر  تشکیل اطاق احتراق را می دهد و شکل ان تابع ساختمان  سیلندر  بوده و  چنانچه  از نوع  خنک کننده  با اب  باشد دارای  مجاری اب و در غیر اینصورت دارای شیارهای خنک کننده با هوا می باشد سرسیلندر با  پیچ و مهره به  بلوک  سیلندر متصل می شود در کف سرسیلندر به تعداد  سیلندر ها  گودی وجود دارد  بنام اطاق احتراق روی سرسیلندرداخل هر اطاق احتراق سوراخی برای قرار دادن شمع وجود دارد

 

نحوه کار سیستم کلاچ خودرو و اجزای آن
کلاچ در واقع یک وسیله قطع کردن و یا وصل کردن است که در سیستم‌های انتقال نیرو بکار می‌رود.
کلاچ وسیله‌ایست برای انتقال حرکت چرخشی از یک شفت به شفت دیگر. کلاچ در واقع یک وسیله قطع کردن و یا وصل کردن است که در سیستم‌های انتقال نیرو بکار می‌رود. اصولاً در سیستم‌های انتقال نیرو، توان و نیروی تولید شده در موتور برای استفاده به شکلی دیگر و یا استفاده در جایی دیگر نیاز به جابجایی و انتقال دارد.

اهمیت سیستم ترمز و انواع آن

اهمیت سیستم ترمز درخودرو

 کار ترمز ایجاد شتاب منفی لازم برای توقف خودروی در حال حرکت است.علاوه بر متوقف کردن کامل خودرو، کنترل حرکت خودرو در سراشیبی، توقف مرحله ای، و کاهش سرعت به اندازه دلخواه را می توان از وظایف اصلی این سیستم دانست.

 حال برای توقف خودرو نیاز به عضوی است که نیروی اصطکاک منفی (مخالف حرکت گردشی چرخ) را برای ما ایجاد کند، این عضو لنت نام دارد. لنت ترمز، به دیسک یا کاسه ترمز وارد می شود تا اصطکاکی مناسب برای ایجاد شتاب منفی در خودرو ایجاد کند.


۱ ۲ ۳ ... ۴ ۵ ۶

معنی این وب مکانیسم الکترونیک میباشدودرخودرواین مکانیسم به کاربرده شده است...
دراین وب بصورت تخصصی به دروس مربوط رشته مکانیک خودرووبرق ودیگرقطعات تشکیل دهنده خودرومیپردازد.
پیش نیازهای خواندن سایت:
1-دوست داشتن این رشته
2-اطلاعات حداقلی مکانیکی
3-زبان انگلیسی نسبتاخوب
4-قدرت حل مسائل ریاضی


دنبال کنندگان بیانی
طبقه بندی موضوعی