------------------------------------
تفاوت ها ومزیت های سیستم سوخت رسانی انژکتوری نسبت به کاربراتوری :
1ــ توزیع سوخت به اندازه ای لازم به کلیه سیلندرها به علت اینکه درسیستم های کاربراتوری کاربراتور در وسط مانی فولد قرار می گیرد سوخت به اندازه وبه طور یکنواخت بین سیلندرها نمی رسد .
ولی در سیستم انژکتور ی سوخت را توسط سوزن انژکتور برای هر سیلندر بطور مجزا پشت سوپاپ تزریق می کند . درضمن در سیستم انژکتوری مشکل سوخت وهوا وجود ندارد .
2ــ خام سوزی کمتردر سیستم انژکتوری ( آلودگی کمتر ) :
به علت آنکه ارسال سوخت اندازه گیری می شود وبه شرایط کار موتور بستگی دارد به سیلندر ها ارسال می گردد
3ــ راندمان حجمی موتور بیشتر است :
در سیستم کاربراتوری گلوگاه ( ونتوری ) باعث می شود هوا به خوبی وارد کاربراتور نشود .
4ــ ارتفاع موتور کوتاه تر است :
5ــ نیاز به سیستم کنترل حرارت منیفولد نمی باشد :
در سیستم کاربراتوری به علت سردی هوا سوخت ورودی به سیلندر درداخل منیفولد به خوبی با هوا ترکیب نمی شود وبه صورت بخار به مانی فولد می چسبد وباعث بد روشن شدن خودرو می شود .
6ــ قدرت شتاب گیری خودروهای انژکتوری زیاد تر است :
در سیستم های انژکتوری سوخت همیشه بصورت اتمیزه پشت سوپاپ ورودی فراهم است وآوانس بموقع ودقیق باعث بالا رفتن قدرت شتاب گیری می شود
7ــ مصرف کمتر وبهینه سوخت :
در سیستم انژکتوری به علت اندازه گیری دقیق ومداوم کلیه شرایط محیطی وقطع سوخت پاشی درحالت خود گردانی موتور ، داغ شدن موتور یا در سرعت نهایی ، مصرف سوخت به اندازه چشمگیری کاهش می یابد .
8ــ عمر بیشتر موتور :
تنظیم دقیق ومدام آوانس جرقه وتنظیم کاراکرد موتور بطور دائم در سیستم انژکتوری ، عمر قطعات داخلی موتور را بالا می برد
9ــ قابلیت استارت بهتر در هوای سرد :
در سیستم انژکتوری مقدار دقیق سوخت مطابق درجه حرارت موتور وسرعت چرخش استارت گردیده وامکان استارت مشخص گردیده وامکان استارت سریع فراهم می شود
10ــ فشار هوا با دمای محیط در مقدار سوخت موثر نمی باشد
11ــ کاربراتور شدیدا وابسته به شرایط محیط بخصوص دما وفشارباعث می شود که به جرات بتوان کفت هیج خودروی کار براتوری درحال تنظیم کار نمی کند زمانی که یک خودروی کاربراتوری را تنظیم می کنید ناخوداکاه این تنظیم به کونه ای بهم میخورد که فقط وفقط خودرو در همان ساعت وبرهمان مکان تنظیم باشد به محض تغییر محل ویا تغییر ساعت خودرو از تنظیم خارج می شود واین مساله حتمی است که قابل حل نیست .
12 ـ خفه کردن کاربراتور
13ــ قفل کازی
14ـ وابسته بوىن به نوع بنزین
15ـ تنظیمات زیاد وبیجیدکی زیاد مکانیکی
نظرات (۱۱)
قهرمان **
پنجشنبه ۱۵ مهر ۹۵ , ۱۱:۲۷مکاترونیک خودرو*1*
۱۵ مهر ۹۵، ۱۱:۴۳امیر بهزادپور
پنجشنبه ۱۵ مهر ۹۵ , ۱۱:۳۱مکاترونیک خودرو*1*
۱۵ مهر ۹۵، ۱۱:۴۳hadis:) zed
پنجشنبه ۱۵ مهر ۹۵ , ۱۱:۳۲مکاترونیک خودرو*1*
۱۵ مهر ۹۵، ۱۱:۴۳ولی من منظورم اتومبیل وخیلی کم نوشتم برای این تفاوت چندین کتاب نوشته شده است...
hadis:) zed
پنجشنبه ۱۵ مهر ۹۵ , ۱۲:۰۰ممنانیم آق مهندس همینطور ادامه بده=)
مکاترونیک خودرو*1*
۱۵ مهر ۹۵، ۱۲:۰۱درباره موتورهاهم امروزمطلب میگذارمم
خواهش میکنیم
باشه به لطف خداادامه میدهمم
نـــای دل
دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵ , ۱۸:۵۱مکاترونیک خودرو*1*
۲۴ آبان ۹۵، ۲۰:۱۳سیّد محمّد جعاوله
دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵ , ۱۹:۴۱ممنون
مکاترونیک خودرو*1*
۲۴ آبان ۹۵، ۲۰:۱۳حامد عبدالهی
دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵ , ۲۲:۲۸مکاترونیک خودرو*1*
۲۵ آبان ۹۵، ۲۰:۰۱مسافر ...
دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵ , ۲۲:۳۱ممنانم :)
مکاترونیک خودرو*1*
۲۵ آبان ۹۵، ۲۰:۰۰خواهش میکنمم
علیرضا رحیمی
دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵ , ۲۳:۴۱مکاترونیک خودرو*1*
۲۵ آبان ۹۵، ۲۰:۰۰الااااان درباره مشکلتون ورفعش درباره سایت مطلب میزاررم
Haa Med
دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵ , ۲۳:۵۳مکاترونیک خودرو*1*
۲۵ آبان ۹۵، ۱۹:۵۹الناز محمدی
سه شنبه ۲۵ آبان ۹۵ , ۰۱:۵۵مکاترونیک خودرو*1*
۲۵ آبان ۹۵، ۱۹:۵۸