استارت

معرفی خودروازهروجه

استارت

معرفی خودروازهروجه

درباره بلاگ
استارت

معنی این وب مکانیسم الکترونیک میباشدودرخودرواین مکانیسم به کاربرده شده است...
دراین وب بصورت تخصصی به دروس مربوط رشته مکانیک خودرووبرق ودیگرقطعات تشکیل دهنده خودرومیپردازد.
پیش نیازهای خواندن سایت:
1-دوست داشتن این رشته
2-اطلاعات حداقلی مکانیکی
3-زبان انگلیسی نسبتاخوب
4-قدرت حل مسائل ریاضی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۱۱۴ مطلب توسط «مکاترونیک خودرو*1*» ثبت شده است

سلام دوستان خوب . جسارت می کنیم و یک توصیه مهم حقوقی منتشر می کنیم .

حتما هنگام خرید اتومبیل دست دوم به اصالت خودرو و سند آن دقت کنید .

از پلیس محترم برای استعلام آن کمک بگیرید .

اخیرا مواردی از سوءاستفاده برخی از سارقان از بی توجهی مشتریان گزارش شده .

هرگز گمان نکنید که چنین اتفاقی برای شما نخواهد افتاد .

همین چند روز پیش یکی از همکاران برنامه به دنبال خرید یک خودروی دست دوم دچار مشکلات عجیبی شده که حتی با لطف و همکاری نیروی محترم انتظامی هم ماجرا خاتمه پیدا نکرده . حتما دقت کنید .

منبع:کانال تلگرام حالاخورشید

مکاترونیک خودرو*1*
۰۴ بهمن ۹۵ ، ۰۵:۰۶

چندنکته جالب درخصوص تندر90

✅چند نکته جالب در خصوص تندر90 1) به هیچ عنوان بنزین درون باک از 45 لیتر بیشتر نشود یعنی وقتی که چراغ هشدار بنزین روشن میشه (5 لیتر در باک هست) باید 40 لیتر زد. در غیر اینصورت اگر زیادتر از 45 لیتر درون باک باشه در طول زمان باعث صدمه به تجهیزات بالای باک و اختلال در انتقال بخارات بنزین به درون موتور به جهت مصرف بهینه می شود و به حبابگیر هم صدمه میزنه.
مکاترونیک خودرو*1*
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۲۱:۱۷

سیستم کنترل پایداری خودرو


<برای مشاهده بهترروی عکس کلیک راست کرده ونمایش تصویرراانتخاب کنید>
مکاترونیک خودرو*1*

از اتوبوس بنز C457 بیشتر بدانیم ؟!؟ بنزهای قدیمی آخر تا کی ؟!؟!
بنز C457 که چند صباحیست در عرصه اتوبوسرانی کشور نمایان شده است توسط خودرو سازان داخلی کشور مونتاژ می شود. C457 زیر نظر شرکت ایران خودرو دیزل مونتاژ و به بهره برداری می رسد . بنز که از سال ها پیش از نظر حمل و نقل در ایران سرمایه گذرای نموده است این بار با ارائه اتوبوس C457 در زمینه اتوبوسرانی کشور باز هم جایگاهی را برای خود دست و پا کرد. نا گفته نماند هیچ گاه اتوبوس های اولیه کشور را از یاد نخواهیم برد بنزهایی که تا به حال سر حال هستند و هنوز هم در شرکت های تعاونی اتوبوسرانی کشور خدمت می کنند. اینجاست که همیشه یک سوال در ذهن مردم عزیز کشورمان پیش می آید آخر تا کی ؟!؟!

مکاترونیک خودرو*1*
بسم رب الشهدا

شهادت چندچندتن ازعزیزان آتش نشان درپی حادثه پلاسکوراخدمت تمام مردم کشورم ایران وخانواده های انها تسلیت عرض  میکنم:(

----------------------------------------------------------------------------------------------------

--

مکاترونیک خودرو*1*
باخواندن وعمل کردن به این pdfمرض استمنااراکه چیزی ازاعتیادبه تریاک وهریون کم نداردرابرای همیشه اززندگیتون طردکنید
عمل کردن به همه مواردالزامی است...
 

نوع فایل : pdf
حجم فایل : 2.49 مگابایت
برنامه مورد نیازبرای اجرا : ادوب ریدر
مکاترونیک خودرو*1*
لیست کد های خطای استاندارد
 
نوع فایل : pdf
حجم فایل : 760.9 کیلوبایت
برنامه مورد نیازبرای اجرا : ادوب ریدر
مکاترونیک خودرو*1*
آموزش تعویض زنجیر تایمینگ ماکسیما
 
نوع فایل : pdf
حجم فایل : 752.3 کیلوبایت
برنامه مورد نیازبرای اجرا : ادوب ریدر
مکاترونیک خودرو*1*
مدت ها است که خودروسازهایی نظیر تویوتا، کیا، هیوندای، رنو، لکسوس، و ... از سیستمی جهت کنترل خودرو در سراشیبی و سربالایی استفاده می کنند

 این سیستم راننده را در حین حرکت در سربالایی (HAC) و سراشیبی (DAC) کمک می کند تا خودرو دچار ناپایداری نشود. HAC که از سرواژه های عبارت Hill-start Assist Control گرفته شده است، به راننده کمک می کند تا زمانی که در یک سراشیبی متوقف است و قصد دارد شروع به حرکت به سمت بالا کند، از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری شود (همان عمل نیم کلاج). هم چنین DAC که برگرفته از سرواژهای عبارتDownhill Assist Control است، کمک می کند تا راننده در سراشیبی های تند و به ویژه لغزنده، از سرعت معینی بیش تر شتاب نگیرد. چنین اتفاقاتی در حین رانندگی، معمولاً ناخودآگاه رخ می دهند که با وجود چنین سیستمی، دیگر هیچ راننده ای دغدغه حرکت در فراز و نشیب های کوهستانی را نخواهد داشت.

مکانیسم عملکرد "HAC" بدین صورت است که وقتی خودرو بر روی یک شیب تند قرار دارد و راننده پای خود را از روی ترمز بر می دارد تا در این مسیر به سمت بالا حرکت کند، فشار ترمز به طور اتوماتیک بر روی چرخ ها تنظیم می شود تا خودرو در فاصله زمانی که راننده پای خود را روی پدال گاز می گذارد، به عقب پس نزند. در مقابل، مکانیسم عملکرد "DAC" بدین صورت است که وقتی خودرو در یک سراشیبی خیس و لغزنده در حال حرکت است، سرعت خودرو به طور اتوماتیک از 5 کیلومتر بر ساعت بیش تر نمی شود؛ حتی اگر راننده پای خود را تا انتها بر روی پدال گاز فشار دهد. به نظر می رسد وجود چنین امکاناتی در خودرو، نه تنها از میزان خسارات و تلفات به طور قابل ملاحظه جلوگیری خواهد کرد، بلکه به افزایش کارایی و عمر قطعات خودرو نیز تا حد زیادی کمک می کند.

مکاترونیک خودرو*1*
۲۹ دی ۹۵ ، ۲۰:۴۸

شاتون ها و گژینپین

شاتون ها

شاتون

شاتون میله ای فولادی و سخت که به طریقه ریخته گری یا اهنگری ساخته می شود مقطع شاتون را برای مقاومت بیشتر به صورت  تیر اهن Iمی سازند  شاتون ارتباط پیستون را با میل لنگ برقرار نموده و ضربه حاصله از نیروی سوخت که بر روی پیستون فشار می اورد را بر روی میل لنگ منتقل و لنگ راپایین برده و نهایتا حرکت رفت و برگشتی پیستون بوسیله شاتون به میل لنگ وارد می شود که درمیل لنگ به حرکت دورانی تبدیل می گردد در دورهای زیاد فشار نیروهای کششی زیادی به شاتون وارد می شود بنابراین بایستی جنس ان بسیار مرغوب و حتی الا مکان سبک باشد قسمت بزرگ شاتون توسط  کپه یاتاقان  به وسیله پیچ و مهره روی یک لنگ میل لنگ  سوار  می شود و  یک  یاتاقان دو نیمه ای بین شاتون و میل لنگ قرار میگیرد و انتهای کوچک شاتون توسط گژن پین به پیستون متصل  می گردد داخل محل قرار گرفتن گژن پین از یک بوش جهت کم کردن اصطکاک استفاده می شود روغنکاری به وسیله شاتون انجام می شود و به دو صورت می باشد

مکاترونیک خودرو*1*
کانال تلگرام
آپارات
ارسال ایمیل
اینستاگرام
توییتر
فیس بوک
سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰ ب.ظ