تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
معرفی خودروازهروجه


11مشکل از اشکالات احتمالی ترمز خودرو

ترمز لرزش داشته و پیوسته می گیرد و رها می کند.(اصطلاحا": دل می زند).
ایراد از :
1- شل بودن اتصالات ترمز . خوردگی و یا معیوب بودن کاسه چرخ و یا دیسک ترمز .
2- لنت های ترمز صدمه دیده اند.

راه حل :
1- طبق و فنر ها را بازدید و محکم نمائید.
سی بک های فرمان و بوش ها را بازدید نمائید که لقی نداشته و یا معیوب نباشند.
اگر کاسه چرخ ویا دیسک ترمز خورده شده و یا معیوب باشند بایستی تعویض گردند.
2- از لنت های نو استفاده نمائید. اتومبیل به یکطرف کشیده می شود.
ایراد از :
1- یکی از چرخها کم باد است.
2- ترمزها بطور یکنواخت تنظیم نیستند.
3- روغن خوردگی لنت ترمز در چرخ مخالف سمتی که اتومبیل کشیده می شود.
4- خرابی و یا گیر در پیستون سیلندر چرخ در سمت مخالف سمتی که اتومبیل کشیده می شود.
راه حل :
1- فشار باد چرخها تنظیم شود.
2- تمام ترمزها تنظیم شوند.
3- کاسه نمد سیلندر چرخ تعویض گردد.
4- پیستون را روان نموده و یا سیلندر کامل چرخ را تعویض نمائید.   وقتی به پدال ترمز فشار داده می شود ، لرزش دارد.
ایراد از :
کاسه چرخ شکسته و یا تاب برداشته است (دیسک های ترمز خوب عمل نمی کند).
راه حل :
تعویض نمائید.   خلاصی پدال در زیر پا زیاد است.
ایراد از :
1-لنت های ترمز احتیاج به تنظیم داشته و یا باید عوض شوند.
2- اهرم فشار دهنده ب سیلندر اصلی ترمز خلاصی زیاد دارد.
راه حل :
1- لنت ها را تنظیم و در صورت خورده شدن تعویض گردند.
2- اهرم فشاردهنده تنظیم گردد.   برای ترمز کردن باید چند بار پدال را فشار داد (اصطلاحا": ترمز چند پائه کار می کند).
ایراد از :
1- وجود هوا در سیستم ترمز .
2- اشکال در سیلندر اصلی ترمز.
3- نشت جزئی در سیستم ترمز .
راه حل :
1- سیستم را هواگیری نموده و ترمزها راتنظیم نمائید.
2- سیلندر اصلی ترمز و یا پیستون آن تعویض گردد.
3- ردگیری و پس از یافتن محل نشت ، رفع عیب گردد. پدال ترمز در زیر پا خالی می کند.
ایراد از :
1- سیستم ترمز خوب هواگیری نشده است. هوا در سیستم ترمز وجود دارد.
2- لنت های جدید ترمز هنوز روان نشده اند.
راه حل :
1- هواگیری شود.
2- پس از استفاده به تدریج بر طرف خواهد شد.   ترمزها می کشند و یا لنت ها بر نمی گردند.
ایراد از :
1-لنت ترمز به کاسه چرخ چسبیده و یا خیلی نزدیک به آن تنظیم شده است.
2- سوراخ هوا در بالای درب مخزن روغن ترمز مسدود است.
3- پیستون و سیلندر چرخ گیر کرده است .
4- سیم ترمز دستی گیر کرده است .
5- فنر کفشک برگردان شکسته و یا ضعیف شده است.
6- اهرم فشاردهنده از پدال به سیلندر اصلی ترمز تنظیم نیست.
7- گردگیر لاستیکی سیلندر ترمز ذوب شده و از بین رفته است.
راه حل :
1- فاصله لنت را تنظیم نمائید.
2- با استفاده از سنجاق باز شود.
3- آزاد و یا تعویض گردد.
4- سیم ترمز دستی را تمیز ، روغنکاری و تنظیم نموده و عملکرد آنرا آزمایش کنید.
5- تعویض گردد.
6- اهرم را تنظیم نموده بطوریکه پدال قبل از اینکه فشاری بر روی پیستون سیلندر ترمز وارد سازد ، مقدار کمی خلاصی داشته باشد.
7- روغن ترمز اشتباهی و یا نامناسب در سیستم ریخته شده است. روغن را تخلیه و گردگیر را تعویض و از روغن ترمز مناسب استفاده کنید. سپس سیستم را هواگیری نمائید. ترمز می چسبد.
ایراد از :
1- کفشک ترمز معیوب است.
2- کاسه چرخ و یا دیسک ترمز شکسته و یا تاب برداشته است.
راه حل :
1- کفشک و لنت ترمز را بازدید نمائید ، اگر هنوز به مرحله تعویض نرسیده اند ، لبه های لنت را بصورت اریب بتراشید تا از چسبیدن جلوگیری شود.فنر کفشک برگردان را تعویض نمائید.
2- تعویض گردد. برای ترمز کردن، نیروی بیش از حد معمول لازم است.
ایراد از :
1- لنت ترمز سائیده و یا از بین رفته است.
2- سیلندر چرخ گیر کرده است(قطعات داخل آن بهم چسبیده اند).
3- بوستر ترمز کار نمی کند. 4- لنت نامناسب بکار رفته است.
راه حل :
1- تعویض گردد.
2- تعمیر و یا تعویض گردند.
3- منیفولد ورودی به بوستر را بازدید و بررسی نمائید. در حالیکه موتور روشن است به پدال ترمز فشار داده و دست خود را روی بوستر بگذارید. اگر کار کردن بوستر احساس نشد ، با تعمیرکار و یا متخصص مشورت نمائید.
4- از لنت مناسب و توصیه شده از سوی کارخانه سازنده استفاده نمائید.   لنت ترمز داغ کرده و یا دود می کند .
ایراد از :
1- لنت ترمز به کاسه چرخ چسبیده ویا خیلی به آن نزدیک است.
2- استفاده زیاد از ترمز در مواقع پایین آمدن از سراشیبی ، سرعت بالا و یا در هنگام یدک شدن.
راه حل :
1- لنت ترمز را تنظیم نمائید.
2- اتومبیل را متوقف نموده و فرصت دهید تا لنت ها خنک شوند.   ترمز دفعتا" از کار می افتد.
ایراد از :
یکی از لوله ها شکسته و یا نشتی در سیستم ترمز وجود دارد.
راه حل :
به تعمیرگاه مراجعه شود .    

مکاترونیک خودرو*1* ۰۸ آبان ۹۵ ، ۰۸:۰۲ ۶ ۳ ۵۲۱

نظرات (۶)

  • مهدی 98654
    شنبه ۸ آبان ۹۵ , ۱۶:۲۶
    مطالب وبلاگتون عالیه ممنون میشم بنده را دنبال کنید
    شما توسط بنده دنبال شدید
  • فرشته ...
    شنبه ۸ آبان ۹۵ , ۲۰:۳۵
    احساس نمی کنید اینها خیلی تخصصیه؟؟:))
    عکسها خوب بود:)
    ممنونم
    یاعلی
    • author avatar
      مکاترونیک خودرو*1*
      ۸ آبان ۹۵، ۲۱:۵۰
      باسلااااااااام
      نه زیاااادتخصصی نیست
      اگه خواستم تخصصی بزارم،ازشون هیچی نمیفهمید
      خوشحالم که خوب بود.....
      خواهش میکنممممممم
      بسلاااااااااامت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

معنی این وب مکانیسم الکترونیک میباشدودرخودرواین مکانیسم به کاربرده شده است...
دراین وب بصورت تخصصی به دروس مربوط رشته مکانیک خودرووبرق ودیگرقطعات تشکیل دهنده خودرومیپردازد.
پیش نیازهای خواندن سایت:
1-دوست داشتن این رشته
2-اطلاعات حداقلی مکانیکی
3-زبان انگلیسی نسبتاخوب
4-قدرت حل مسائل ریاضی


دنبال کنندگان بیانی
طبقه بندی موضوعی